Levenslicht
Een jaar geleden startte ik, Geert, met mijn website. Ik stond namelijk aan de start van een bijzonder jaar. Een jaar wat ik mezelf cadeau heb gedaan. Van vrienden en familie, maar ook collega’s en kennissen, kreeg ik indertijd de vraag: “Hoe kunnen we je in dit jaar volgen?”. En zo kwam het dat geertvannispen.nl het levenslicht zag.
Voor de lol
Niet professioneel maar gewoon voor de lol, begon ik met mijn persoonlijke blogsite. Bedoeld dus voor bekenden. Ik schreef over mijn belevenissen, wat me bezighield en plaatste foto’s ter illustratie.
Voor en tijdens mijn 1.000 km in 30-dagen uitdaging heb ik mijn website onder meer ingezet om bij de lokale en landelijke pers onder de aandacht te komen. En zo kreeg mijn website een al wat meer professioneler karakter.
Groei
De site werd steeds vaker bezocht en er kwamen steeds meer abonnees die op de hoogte gehouden wilden worden van nieuwe avonturen en ontwikkelingen. Ik zag de bezoekersaantallen met de week toenemen. En het waren niet meer alleen bekenden. Van tientallen naar duizenden bezoekers per maand en nog steeds groeiende. Mijn verhaal slaat aan. Wat fantastisch is want ik mag graag inspireren, motiveren en aanzetten tot doen!
‘Geert’
En voordat je het in de gaten hebt ben je gewoon al aan het bouwen aan een merk. In mijn geval het merk ‘Geert’! In eerste instantie was ik me daar niet zo van bewust. Ik was er gewoonweg niet mee bezig en deed mijn ding.
Tot het moment dus komt waarop je je realiseert dat wat je doet aanslaat. Voor mij het signaal dat er misschien wel meer in zit dan alleen een persoonlijk blog. Het merk ‘Geert’ krijgt langzaam vorm.
Wat voor mij meteen helder was is waar ‘Geert’ voor staat. ‘Geert’, ik dus, staat voor vrijheid, avontuur, vitaliteit, vertrouwen, passie en gewoon doen! Stuk voor stuk mijn kernwaarden. Kernwaarden die ik leef!
Beeldmerk
Natuurlijk hoort hier een krachtig beeldmerk bij. Een beeldmerk dat mijn kernwaarden uitstraalt en krachtig is in al zijn eenvoud!
Met deze boodschap ging Evelien, van reclamebureau Vormgave, aan de slag. Na drie verrassende eerste voorstellen samen nog wat tweaken aan één van de ontwerpen die er voor mij meteen uitsprong, en dan is daar mijn beeldmerk. En wat ben ik trots!
Fantastisch om zo’n proces te doorlopen. Ik met mijn belangrijkste waarden in een beeldmerk. Wat een feest. Echt zo’n moment om vurig te vieren!
Verder bouwen
Ik ga verder bouwen aan het merk ‘Geert’. Verder met onder andere mijn website, mijn avonturen middels mijn blogs en socials met jullie delen, nieuwe avonturen aangaan, werken aan een boek, mijn verhaal vertellen en wie weet zal ik in de (nabije)toekomst weer toetreden tot ondernemend Nederland en zal ‘Geert’ een volgende fase ingaan.
Maar voor nu ga ik eerst weer lekker rennen. Een nieuw avontuur. Een hardloopavontuur dat me naar het meest zuidwestelijkste puntje van Europa zal brengen. Op naar Cabo de São Vicente in Portugal. Ook wel bekend als ‘het einde van de wereld’.